Hírek : Első Ádám és a második Ádám |
Első Ádám és a második Ádám
2007.04.18. 19:18
Jézus az Istenember
Első Ádám és második Ádám – 2007. április 18.
április 18. 0:07
A Szentírás az első embert Ádámnak nevezi, de ez nem személynév, hanem inkább összefoglaló név, és emberiséget jelent. Nem egyszer előfordul, hogy az embereket Ádám fiainak nevezi a Szentírás.
Ádámhoz nemcsak az emberiség megjelenése kötődik, hanem a bűnbeesése is. Sokszor elképzeljük, milyen lehetett a paradicsomi állapot. Biztos, hogy az ember egyfajta természetes harmóniában élt a környezetével, embertársaival, és Istennel. Az emberiség történetének első bűne ezt a harmóniát zavarja össze, olyan, mint amikor a tiszta víztükörbe egy követ dobunk. A víz ott marad, de már nem tükrözi a napot, szétesik a nap képe ezer darabra, és idő kell, mire megint kitisztul a kép. Hogy a bűn zavarodottsága szűnjön, eljött Jézus, akit nevezünk második Ádámnak is, akiben az egész emberiség újjáteremtődik.
Ha egy ember, maga az Istenember hozza helyre a megromlott viszonyt, akkor biztos, hogy első bűnt is egyetlen ember követte el. Nincs kollektív bűn. Legfeljebb a hatása, amely már sokakat érint. Bármelyik bűnös rendszer szétszedhető személyes bűnökre, hogy ki mikor mit adott hozzá – szabad akaratával - az egész örvénylő szituációhoz.
Bennünk él mindkét Ádám. De arra vagyunk meghívva, hogy győzhessen a második.
Sánta János
© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.
Első Ádám és a második Ádám
|